Tuesday, March 24, 2009

aku n negeri kedah....

selamat datang ke negeri kedah...
nie citer aku gn negeri kedah tempat aku meningba ilmu....
mula2 datang korang akan disambut dengan pemandangan macam nie..

mercu tanda negeri kedah.... emmmm lain negeri lain cerita kn???

kebanggaan rakyat negeri kedah negeri jelapang padi memang banyak sawah you....

nie la bangunan yang mula2 aku kenal kedah klu korang nk tau...

mase aku belajar sebelah kolej aku 2 ade bangunan baru tengah buat aku x tau ape name tempat 2 hingga la satu hari diorng citer bangunan 2 name ye souq al bukhary... cantik ye tempat sebab bangunan ye dibina berdasarkan ciri2 seni bina Islam....

nie adalah salah satu mercu tanda pembangunan negeri kedah...
cantik bangunan nie. klu korang nak tau klu kawan aku tanye aku nk hadiah ape aku mesti cakap nk bangunan nie. sampai buah atie aku tanye pun aku jawap macam 2. hehehe.... keindahan khazanah Islam...

sebelah kolej aku je.... hari2 g showping abis duit aku....

nie citer pasal pekan rabu.....
pada mereka yang baru datang ke sini mesti x penah tegok alat2 tradisional negara kita kan korang masuk je ke dalam pekan rabu nie korang dapat lihat macam jenis acuan kuih, makanan, pakaian, dan barang-barang tradisional malaysia

nie la ikan pekasam.....

ni adelah salah satu gerai yang aku selalu g beli perkasam buat balik kt ma... best makan die! cara masak ye senang je korang goreng garing2 goreng bawang cili n perah asam limau atas pehhh best giler mak mertua lalu pun x perasan. hehehe....

so... sape yang minat nk melawat ke negeri jelapang padi nie sila-sila kn lah ye....
janagan lupe g ke pekan rabu banyak buah tangan yang boleh korang buat balik... banyak lagi negeri yang aku g nti aku citer kt korang lagi tau... ape2 pun jangan lupe g kuala kedah makan laksa kedah best woooo..........

No comments: